Tervetuloa TyyliSiskon sivulle


KULTALIITOKSIN Ilta-auringon kultaama hetki jää muistoihin kosketuksen lämpö iholle. Sydämen vahva tunne syvälle ajan hyräilevään tunnetilaan. Pysäyttää ajan kuljettaa mietteitä sydänalaasi lämpösiä lauseita pyyhit kyyneleitä. Mieleesi palaa herkät hetket ihanat odotukset. Ne kulkeutuvat sydämesi mielialaan. Rajattomien polkujen matkaajalle illan rauhaan, joka on kultaliitoksin sidottu _sv_

sunnuntai 6. marraskuuta 2016

"Rinsessat"

Joskus tuntuu, että ei muista mitään lapsuudestaan, mutta joku lause tai esine saa muisot syntymään. Meillä maaseudulla leikit oli usein tytöillä sellaisia "rinsessa" leikkejä. Lapsuudenystäväni ja isosiskoni kanssa leikittiin aina missikisoja ja minä olin se nuorin porukasta. Halusin aina olla Satu "Öpstring" Isosiskoni ja lapsuudenystäväni nauroivat aina, kun en osannut sitä oikein lausua ja he olivatkin päättäneet keskenään, että vähän kiusaavat minua kun "missileikkimme" alkaa. Innoissamme kävimme aina äidin vaatekaapilla, sieltä löysimme kauniita leninkejä ja korkokenkiä ja peruukkeja äidiltä löytyi myös. Ideana leikissä oli se, että vuoronperään aina tultiin alas rappusia ja yksi vuorollaan selosti rappusten alhaalla. Isosiskoni ja lapsuudenystäväni selostivat aina omille valinnoilleen, että heillä oli päällä silkkiä ja samettia, kauneinta mitä löytyi, korut olivat timantteja ja korkokengät suoraan pariisista. Sitten tuli minun vuoroni ja minulla oli aina "pässinpuskemaa" tai karkeaa "flanellia" , joskus olin tullut suoraan "navetasta" lypsyvaatteineni. Silloin tietysti minulta tuntui kurjalta, kun omasta mielestäni olin pukeutunut kauniisti, mutta muistot kultaa haavat ja nyt yhdessä nauramme koko asialle.
-sv-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti